تجهیزات تهویه

مشخصات دستگاه تصفیه هوا

تصفیه هوا

در رابطه با آشنایی بیشتر از انواع دستگاه تصفیه هوا و کاربرد آن به عنوان یک نمونه ی پرکاربرد از تجهیزات تهویه مطبوع بهتر است ابتدا نگاه به مشخصه های فنی و عملکرد های آن داشته باشیم.

می دانیم که تمیز کردن هوای بیرون به هیچ عنوان به راحتی امکان پذیر نبوده و تنها در ابعاد کمتر یا فضاهای سرپوشیده قابل اجرا می باشد از این رو نیازمند وجود ابزاری هستیم تا بتوانیم به راحتی این قبیل مشکلات را رفع نماییم به همین خاطر فناوری سیستم های تصفیه کننده هوا به عنوان نمونه ای از کارآمدترین ها همواره مورد استفاده قرار میگیرند.

به این شکل که از طریق فناوری هوشمند حجم وسیعی از هوای آلوده را با عبور از چندین لایه فیلتر تمیز و به این ترتیب هوای سالم تری به محیط اتاق باز میگرداند.

با ورود آلودگی های شهری به فضای اتاق، همچنین وجود گرد و غبار، پرزفرش، مو و کرک حیوانات، دود غذا و سیگار، مواد حساسیت زا، میکروب ها وباکتری ها همگی تاثیر مخربی روی سلامتی افراد دارند. بنابراین با استفاده از دستگاه تصفیه هوا می توان حدود 90 درصد این مواد را از هوای تنفسی حذف و هوایی تمیز و عاری از مواد معلق به محیط اتاق هدیه بخشید.

نحوه عملکرد در انواع دستگاه تصفیه هوا و کاربرد آن به طور کل به این نحو است که فن دمنده ی بکار رفته در آن با مکش هوای آلوده و عبور از فیلترهای بکار رفته در تصفیه هوا، بعد از به دام انداختن ذرات معلق هوای پالایش شده را به فضای اتاق بازمیگرداند. به این ترتیب میزان مواد معلق موجود در هوا فیلتر و هوای تمیز جایگزین آن می گردد.

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا و انواع آن

با اطلاع از چگونگی نحوه عملکرد در انواع دستگاه تصفیه هوا و کاربرد آن ضرورت استفاده از این تجهیزات در محیط های مختلف، جهت بهره گیری در زمینه های متنوع تولید و در بازار عرضه می شوند. البته با توجه به اینکه هر مدل دستگاه تصفیه هوا قابلیت حذف حجم مشخصی از میزان آلودگی و ذرات معلق در هوا را دارند بدیهی است که هر مدل تصفیه هوا در یک محیط بیشترین کارایی را دارد.

بنابراین شرکت های سازنده این محصولات را در مدل های مختلف و با ظرفیت های متنوع تولید و روانه بازار رقابت می کنند. از انواع پرکاربرد این تجهیزات می توان به مدل های خانگی، صنعتی، ایستاده و مناسب اتومبیل اشاره داشت که هریک با توجه به نوع ساختار و عملکرد در فضاهای مختلف قابل استفاده و به منظور تصفیه هوا مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به کاربرد گسترده از این محصولات، در برندهای متعددی تولید و در بازار موجود می باشند. گروه فنی مهندسی دماپویا در مقاله ای به معرفی بهترین تصفیه هوا موجود در بازار پرداخته که با معرفی برندهای مطرح و معتبر میتوانید خریدی مقرون به صرفه را داشته تا در نهایت از انواع دستگاه تصفیه هوا و کاربرد آن برخوردار گردید.

 دستگاه تصفیه هوا خانگی: برای بررسی دستگاه تصفیه هوا به معرفی یکی از مدل های این سیستم ها می پردازیم. یکی ا پرکاربردترین مدل های تصفیه هوا که در فضاهایی با متراژ و میزان آلودگی کمتر مورد استفاده قرار می گیرد مدل های خانگی با موقعیت رومیزی است.

این دستگاه ها همانطور که از نامشان پیداست با قرار گرفتن روی میز عمل فیلتراسیون هوا را انجام می دهند. به دلیل برخورداری از ابعاد و وزن کم، بدون اشغال فضای محیط با قرار گرفتن در محیط هوایی تمیز و عاری از آلودگی را به محیط هدیه می بخشند.

گفتنی است فیلترهای بکار رفته در این مدل تصفیه هوا عمدتا از نوع هپا و یا کربن فعال در انواع دستگاه تصفیه هوا و کاربرد آن مورد استفاده قرار می گیرد. که همگی این فیلترها قابلیت جذب 99 درصد میزان آلودگی موجود در هوا را دارند. این دستگاه ها با موقعیت نصب رومیزی و ایستاده در ابعاد و وزن کمی طراحی و عرضه می شوند که به دلیل قرار گرفتن در فضای اتاق از ظاهری شیک و منحصر بفرد نیز برخوردارند.

دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا صنعتی: در خصوص بررسی انواع دستگاه تصفیه هوا و کاربرد آن به معرفی مدل صنعتی آن می پردازیم. یکی دیگر از مدل های دستگاه تصفیه هوا از نوع صنعتی می باشد. این دستگاه ها همانطور که از نامشان پیداست در مصارف صنعتی و در فضاهای بزرگ قابل استفاده هستند. در سوله ها و کارخانه هایی که میزان تولید مواد شیمیایی بسیار بالاست خطر ابتلای افراد به بیماری های حاد تنفسی و سرطان بسیار جدی است.

با توجه به همین موضوع می توان با قرار دادن دستگاه تصفیه هوا صنعتی در محیط میزان آلودگی را به کمترین حد رساند و به این ترتیب هوای تمیز و عاری از آلودگی را به محیط هدیه بخشید و به این ترتیب سلامت کارکنان را فراهم نمود.

انواع دستگاه تصفیه هوا و کاربرد آن اینگونه بوده که عمدتا در ابعاد و وزن بزرگتری نسبت به مدل های خانگی طراحی و عرضه می شوند که با توجه به برخورداری از ابعاد بزرگتر، فیلترهای بکار رفته در این دستگاه ها نیز از حجم وسیع تری برخوردار است و قابلیت جذب میزان بالایی از آلودگی های محیطی را دارد.

نکاتی درباره خرید دستگاه تصفیه هوا

بعد از اطلاع از نحوه ساختار و عملکرد در انواع دستگاه تصفیه هوا و کاربرد آن اولین قدم برای خرید این محصولات توجه به برند و مارک دستگاه می باشد چرا که هر چقدر مارک دستگاه تصفیه هوا معتبرتر باشد از سطح کیفیت بالاتری برخوردار است.

چرا که کمپانی های مطرح به منظور جلب رضایت مشتری و ارائه محصولاتی مدرن از بهترین متد و تکنولوژی در ساخت این سیستم ها بهره می برند بنابراین با خرید از برندهای مطرح می توان با رضایت خاطر انتخابی هوشمندانه را تجربه نمود.

از برندهای مطرح می توان به تصفیه هوا جی پلاس اشاره داشت که از سطح کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برای اینکه بتوانید یک دستگاه تصفیه هوای مناسب و با کارایی بالا خریداری نمایید لازم است تا حتماً درباره ی ویژگی های مختلف این دستگاه اطلاعاتی را کسب کنید. یکی از مهم ترین فاکتور ها برای خرید انواع دستگاه تصفیه هوا و کاربرد آن باید گفت عملکرد این دستگاه ها در محیط های مختلف می باشد.

برای بررسی عملکرد یک دستگاه تصفیه هوا از نرخ تحویل یا CADR و تهویه در ساعت یا ACH استفاده می کنند. نرخ تحویل در یک دستگاه تصفیه هوا نشان می دهد که چه مقدار هوای تصفیه ‌شده از دستگاه خارج می‌شود و سرعت عملکرد دستگاه چقدر است.

هرچه نرخ تحویل دستگاه بالاتر باشد ظرفیت تصفیه‌ی دستگاه نیز بالاتر است. تهویه در ساعت نیز مشخص می کند که یک دستگاه تصفیه در چه بازه ی زمانی هوای محیط را تصفیه و پاکسازی می کند. در واقع نرخ تحویل وقتی با ارزش می شود که دستگاه تهویه در ساعت مناسبی نیز داشته باشد در غیر این صورت نرخ تحویل بالا نیز نمی تواند عاملی برای بالا بودن کیفیت دستگاه باشد.

یکی از عوامل مهم دیگری که در هنگام خرید انواع دستگاه تصفیه هوا و کاربرد آن توجه نمود مقدار فضایی است که قصد دارید هوای آن را پاکسازی نمایید. مقدار فضایی که یک دستگاه تصفیه هوا می تواند هوای آن را از آلودگی های مختلف پاکسازی نماید بر حسب متر مکعب محاسبه می شود.

علاوه بر انتخاب فیلتر های مناسب و با کارایی بالا از دیگر عوامل مهم برای خرید دستگاه تصفیه هوا می توان به قیمت، قابلیت حمل و جابجایی، میزان تولید صدا، میزان مصرف انرژی، برخورداری از تکنولوژی های هوشمند و کاربردی اشاره نمود که هر کدام نقش مهمی در کارایی بهتر این محصولات در محیط های مختلف دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *